Alvast iedereen bedankt voor de reacties. Erg leuk om te lezen en zeker de moeite waard. Weet ik ook waar ik het voor doe. Van elke reactie krijg ik weer een lach op mijn gezicht. Top! Zeker doorgaan met reageren dus.
Het is nu zaterdagavond en we hebben zeker niet stilgezeten, hoewel ik ook niet echt het gevoel heb dat ik veel gedaan heb. Vrijdag zou een vrije dag zijn, maar heel de KLS moest zich om 6 uur 's morgens melden in de Boeing Room op school. Vroeger kon inderdaad niet. Hier kregen wij een half uur lang een Safety Briefing van ex-marinier Denise Eikelenboom, die net uit Nederland was overgevlogen. Verder zouden wij die dag de solo van Rick Peters en een walkaround rond een vliegtuig krijgen, wat beiden niet doorging. De dag is opgevuld door een beetje golf, wat gezwem en het leren van de AOM.
Zoals jullie in de update van het vorige bericht hebben kunnen lezen, kregen wij deze dag ook goed nieuws, we zouden (toch) maandag beginnen! Erg goed nieuws! Eindelijk had ik iets om naartoe te leven en me in te stellen op maandag. Dit motiveerde het leren ook een stuk beter.


Zo nieuwsgierig als wat stormden Eelco en ik naar een computer om in te loggen op de zogenaamde 'Blue EINS', oftewel Blue One. Het programma werkte weliswaar, we logden in, keken naar de planning van maandag en zagen dat we beiden ingepland stonden, eindelijk! Terwijl de rest 's morgens om 6 uur moet vliegen, moet Eelco van half 12 tot half 1 en ik van 1 uur tot 2 uur. Dit is ongeveer het moment waarop de zon het krachtigst schijnt en de lucht erg turbulent is. Zo'n klein vliegtuigje als de Piper Cherokee Archer, waar wij in vliegen, 'bumpt' zeker goed mee met deze turbulentie. Dit betekent niet alleen dat het erg lastig vliegen is, maar dat je ook erg misselijk wordt, vooral degene die achterin zit. Het is namelijk de bedoeling dat je met de eerste paar vluchten met elkaar meevliegt. Ik moet dus eerst met Eelco mee van half 12 tot half 1, een half uurtje uitrusten (of een wc opzoeken) en dan mijn eigen vlucht nog maken. De verhalen die wij hebben gehoord beloven niet veel goed, dit wordt kotsen, meer dan eens. Gelukkig heeft de school voorraden 'air sickness bags'. Het is dus redelijk 'standaard' en je bent er als het goed is met een paar vluchten vanaf. Ik zie het positieve erin dat wij gewoon gelijk in het diepe worden gegooid, veel zullen leren, veel ervaring opdoen en het snelst van deze luchtziekte af zullen zijn, fijn! Oké, nu klinkt het net alsof het helemaal niet leuk is. Niet dus. Ik kan echt niet wachten!
Eelco en ik zijn gelijk begonnen met het voorbereiden van onze D01. De weatherbriefing maken en oefenen, Mass & Balance-sheets invullen, Fuel-sheets invullen en de vlucht doornemen. Omdat dit onze eerste keer was, ging het best langzaam, maar we hebben wel veel geleerd. Hierna zijn wij naar beneden gegaan, het platform op en hebben wij een leuk vliegtuig uitgezocht. De walkaround sloegen we over en gingen gelijk de kist in om wat procedures en checklisten door te nemen, het bekende droogvliegen. Een best drukke dag nog, rond half 6 naar huis met het busje en op naar het zwembad. Wij waren best kapot en hebben hier even veel energie opgedaan, die we ook gelijk weer kwijtraakten door gek doen en stoeien, wat een 'vakantie'!


2 opmerkingen:
"Normale mensen" hebben een leuke foto boven hun bed hangen. En wat heeft Sven boven z'n bed.............?ach ja, je raad het al METERTJES. Tja wat moet ik hiervan zeggen...oeps
Whahahaha, lig hier in de tuin, wachtend tot ik mag beginnen aan de KLS en lees leuk je blog door. Bij het zien van je zelf gemaakte mock-up lig ik lachend voor mijn laptop! Geweldig. Dat geldt voor je hele blog.
Groetjes, 11-2 leerling
Een reactie posten