donderdag 4 september 2008

De States!

Hallo daar. Hier dan mijn eerste bericht vanuit de States. Ik zal gelijk even zeggen dat de foto's wat later komen. Nu toch een kleine impressie van hoe het hier is en gaat.

Afgelopen dinsdag 2 september was het zover, we zouden eindelijk hierheen gaan. Om 3 uur 's nachts opgestaan, op naar ons Schiphol, gemeet met mijn klasgenoten en ingecheckt. Na afscheid te hebben genomen, vlogen wij op het laatste moment door de douane en zijn we richting het vliegtuig gegaan. Iets voor achten de lucht ingegaan, waarna een lange (en krapzittende) reis volgde. Deze ging naar Detroit, waarvan we door gingen naar Phoenix. De reis doorgekomen door films te kijken, met Amerikanen praten en multiplayer Trivianten via het entertainment systeem. Uiteindelijk om half 2 's middags (22.30 Nederlandse tijd) aangekomen, waar we door de rest van de klas werden opgewacht. Echt leuk om iedereen weer te zien. Klas 7-4 werd herenigd.
Op naar school met de auto, kamers geregeld, de buurt verkend en het zwembad in. 's Avonds met de klas en enkele mensen uit de klassen 7-2 en 7-3 uit eten geweest bij de Chili's. Wederom erg gezellig en leuk om iedereen te zien. Daarna nog even geshopt en snel op naar huis om te slapen. Het was nog maar 10pm, maar voor ons in Nederlandse tijd al 's morgens 7 uur...moe!
De volgende morgen (vandaag) op naar school om dingen te regelen: vingerafdrukken, pasjes, regeltjes, etc... Met de lunch gelijk in stijl naar de Subway gegaan. Verder onze dag wederom en uiteraard doorgebracht in het zwembad. Nu zit ik hier in het appartement van Michael, Nick, Dick en Jorrit, omdat wijzelf nog geen Internet hebben.

Wij zijn er nog maar kort, maar hebben het prima naar onze zin. Het complex waar wij zitten ziet er mooi uit (à la vakantiepark), de appartementen zijn zo goed als van alles voorzien en wij hebben voor onze deur een zwembad zitten, hoe heerlijk! Eigenlijk ook wel een must, want het is hier verschrikkelijk warm. Elke dag kunnen wij de pendeldienst nemen naar school, die eigenlijk best dichtbij is. Als het goed is komt er binnenkort wel een eigen auto!
Verder leuk om het Amerikaanse leven te zien. Alles is hier groot, overdreven en net zoals je in die films ziet. Als drinken neem je bij de Subway een beker (bekertjes kennen ze niet), die je constant bij mag vullen. Ons complex wordt omsloten door straten, 7-baans en 5-baans welteverstaan. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik moet nog genoeg voer hebben voor mijn volgende berichten (hopelijk mét foto's).

Hier alvast mijn adres. Mijn telefoonnummer komt iets later, want ik ga vanavond pas een mobieltje kopen bij de Walmart, die 24/7 open is (behalve met kerst) en bijna alles verkoopt (zelfs wapens).


1865 N. Higley Road, Apt. 1003
Mesa, AZ 85205
USA

2 opmerkingen:

Anoniem zei

heeeeey lief broertje,

egt super dat je het zo leuk hebt daar! nu al! Ik lees met veeeeeel plezier je blog! ontzettend leuk om op die manier nog even van je te horen! hoop je gauw te spreken op msn ofzo, of skype. Ik ga een webcam kopen, kan je ons zien!:) dikke kus je zussie... en we spreken elkaar gauw... missyou!

Unknown zei

Hey svennie. Fijn te horen dat jullie het zo getroffen hebben met het nieuwe appartement.Je adres schrijf ik zeker op, kunnen we je post toesturen.Alijd leuk, toch! Het bijhouden van je weblog is een hele leuke manier om ons ook op de hoogte te houden. We lezen het graag. Nou dikke kus en tot gauw( via de computer) mamsie.